Distributore

Da Minecraft Wiki.
Traduttore.png
La traduzione di questo articolo è da completare
Questa pagina contiene troppe parole non tradotte.

Distributore
Dispenser (S) JE4.pngDispenser (U) JE2 BE2.pngDispenser (D) JE3.png
Rinnovabile

Impilabile

Sì (64)

Attrezzo

3.5

Durezza

3.5

Luminosità

No

Trasparenza

No

Infiammabile

No

Prende fuoco dalla lava

No

Un Distributore è un blocco speciale comandato da redstone. Quando seleezionato, un menu ti permette di piazzare oggetti al suo interno. Ogni volta che il blocco viene alimentato da un cisrcuito di redstone, un oggetto casuale dall'inventario viene espulso. Il Distributore assomiglia alla Fornace e al Gettatore, ma questi tre blocchi hanno ricette per la creazione e usi differenti.

Fabbricazione[modifica | modifica sorgente]

Pietrisco +
Arco +
Redstone

Nota: un arco danneggiato può essere usato per fabbricare un distributore ma deve essere posizionato manualmente.

Distribuzione[modifica | modifica sorgente]

L'esatta azione del distributore dipende dall'oggetto contenuto in esso.

  • La maggior parte degli oggetti vengono semplicemente espulsi come oggetti e atterrano in un area di 3 per 3 blocchi lontano dal distributore se al livello del suolo, simile ad un oggetto rilasciato da un giocatore.
  • Le Teste di Creature e Zucche vengono posate (come nella 14w04a).
  • Il Blocco comandi sarà piazzato con i suoi dati Entità Piastrella (come nella 14w07a).
  • Frecce, Carica di Fuoco, Uova, Palle di Neve, Pozioni Lanciabili, Bottiglie d' Incantesimo, e Fuochi d'Artificio sono lanciati fuori come se lanciati da un giocatore che li sta trasportando.
    • Le frecce sparate da un'altezza di 2 blocchi sopra il livello del suolo andranno ovunque da 10 a 21 blocchi di distanza. Quando scaglia frecce, la sua portata ottimale per uccidere mob (se posizionata all'altezza degli occhi) è da 1 a 5 blocchi con un rapporto di successo di circa il 98% al limite del raggio di 5 blocchi su un bersaglio delle dimensioni di un mob standard. Le frecce causeranno 3 HP (1,5 cuori) di danno e possono essere raccolte, a differenza di quelle sparate dagli scheletri.
      • Le frecce sparate da un distributore sul livello superiore non rivolto verso l'alto o verso il basso, si sposteranno fino a un massimo di circa 80 blocchi (± 7 blocchi) dal distributore prima di colpire il suolo del livello inferiore.
      • Le frecce sparate da un'altezza di 1 blocco sopra il livello del suolo, possono andare ovunque da 6 a 13 blocchi di distanza. In alcuni casi strani, le frecce, a 9 isolati di distanza dal distributore, possono andare a sinistra o a destra di un bersaglio.
    • Uova e palle di neve si rompono come ogni normale effetto. qualsiasi lancio da un distributore non rimbalza contro il mob che colpisce; non è chiaro se sia un bug o no.
  • La carica di fuoco diventeranno palle di fuoco dello stesso tipo delle palle di fuoco di Blaze e continueranno in linea retta (sebbene la linea possa essere inclinata rispetto al distributore). Dopo essere stata lanciata, la carica di fuoco emetterà lo stesso suono di Blaze e Ghast quando lanciano il loro proiettili. Tuttavia, se utilizzato dal giocatore, emette lo stesso suono di Acciarino.
  • L'Uovo Generatore comporterà la creazione del mob corrispondente con i suoi piedi nel blocco direttamente di fronte al distributore, senza velocità iniziale.
  • I Carrelli da Miniera e le Barche saranno piazzati (nella loro forma dientità), ma solo se il distributore è piazzato sopra l'acqua (per le barche) o su una ferrovia (per carrelli).
  • I secchi di Acqua e di lava rilasceranno blocchi di acqua e di lava. Blocchi di acqua e lava verranno presi se all'interno sono presenti secchi vuoiti. L'acqua non sarà presa se il distributore si trova nel Nether.
  • La TNT verrà posizionata e accesa senza un'evidente velocità di avanzamento. Tuttavia, quando vengono erogati, potrebbero spostarsi a una velocità molto ridotta in una direzione casuale prima di cadere verso il basso. Quindi, se provi a far cadere TNT usando un erogatore sopra un foro di un blocco per un blocco, il TNT avrà buone possibilità di mancare per poco il foro. Per questo motivo, è necessario prestare particolare attenzione nelle macchine delicate che richiedono TNT e distributori.
  • L'Acciarino accenderà un fuoco difronte il distributore e consumerà una carica.
  • La Farina di ossa sarà usata sul raccolto a cui è posizionato.
  • L'Armatura sarà equipaggiata su un giocatore a 1 blocco di distanza.

Tutti gli oggetti che vengono sparati hanno una variazione casuale di direzione.

Quando un distributore distribuisce un oggetto, emette un clic (a meno che l'oggetto non sia un proiettile o un Uovo generatore) e uno sbuffo di fumo. Se è vuoto quando attivato, emette un clic leggermente più acuto.

Innesco[modifica | modifica sorgente]

Unlike most other redstone devices, it may be triggered by redstone wire placed up to one block adjacent to it, as well as running directly into it; therefore, a single redstone wire can trigger up to 5 dispensers in a cross pattern. This allows easy creation of large walls of dispensers. You can place redstone on dispensers by sneaking when placing.

Another use for dispensers is delaying. Using a single water current and a wooden pressure plate, you can delay a signal up to 11 seconds. The equivalent of this is 28 redstone repeaters, which is quite expensive. For even longer delays, the item despawn time can be utilised. This can be done by using a dispenser to eject an item onto a pressure plate, which then has its current inverted and wired to the next dispenser. Dispensing more than 1 item every 5 minutes will cause them to stack and no extra time will be added to the 5 minute despawn of the first item.

When powered there is a delay of 2 redstone ticks (4 game ticks) before a dispenser fires.[1]

Due to the dispenser's ability to equip armor, it is also possible to make a set of four dispensers arranged around a one block space that will equip a full set of armor all at once when a button is pressed.

Dispensers are most effectively used offensively with a 5-clock or pulser hooked up to a pressure plate or switch.

A dispenser will work if it is placed underwater, even without any blocks touching it, by placing a redstone torch underneath it. Also, it can be properly wired by placing the redstone in a tunnel underneath the water.

A mob killed by something dispensed will not drop XP.

Placing a trapped chest adjacent to a dispenser and opening the chest triggers the dispenser.

Probability distribution[modifica | modifica sorgente]

Currently each stack in the dispenser is picked with equal probability. That is, if there are x stacks in the dispenser, the probability that a particular stack is picked is 1/x. Beware that the distribution isn't weighted by stack size. That skews the distribution of individual items. For example, if there are two stacks in the dispenser, one of 18 dandelions and one of 6 poppies, at first dandelions and poppies are equally likely. Poppies will run out rapidly, after which the distribution abruptly changes to 100% dandelions. Example output:

If each individual item were picked with equal probability, as if each item of a stack were in a different slot, the distribution would stay at roughly 75%/25% even over time. Indeed the output would be a uniform random permutation:

While such behavior is impossible to replicate for anything over 9 items, it can be approximated by splitting stacks such that each stack is fairly small and has the same number of items. For example, three stacks of 6 dandelions will neatly complement the stack of 6 poppies. Splitting into stacks of 3 would be even better, since smaller stacks can't retain as much 'undeserved' probability.

Video[modifica | modifica sorgente]

Java Edition Beta
1.2Furnace (N) JE2 BE1.png Dispenser (E) JE1.png Dispenser (S) JE1.png Furnace (N) JE2 BE1.png Added dispensers.
The top and bottom textures of dispensers currently remain fixed regardless of the facing direction.
Java Edition
1.0.0Beta 1.9 Prerelease 6Dispensers now take much shorter to destroy, and the breaking time is now tier dependent.
1.2.112w03aDispensers are now able to spawn mobs from a spawn egg.
12w04aFurnace (N) JE2 BE1.png 32px Dispenser (S) JE2 BE1.png Furnace (N) JE2 BE1.png The texture of dispensers has been changed.
1.3.112w15aDispensers can now place boats and minecarts.
12w21aDispensers can now shoot the liquids inside water and lava buckets.
Dispensers can now suck up liquids if activated again, filling up the buckets with the liquid dropped.
12w22aDispensers can now naturally generate within jungle temples and are filled with a random amount of arrows that shoot the player should they touch the tripwire connected to it or destroy it without shears.
January 18, 2013Dinnerbone stated that dispensers are to have more features in the future, so players should stick to using droppers to dispense items.
1.513w04aDispenser (U) JE1 BE1.png Dispenser (D) JE1 BE1.png Dispensers can now face all 6 directions.
Dispensers now use many new items. These items include TNT, bone meal, flint and steel and armor.
13w10bPowered dispensers no longer fire if they receive a redstone update.
1.814w04aDispensers can now be used to place pumpkins to activate iron golems and snow golems.
Dispensers can now place wither skeleton skulls to activate the wither.
14w07aDispensers can now place command blocks instead of shooting them out.
14w25aFurnace (N) JE2 BE1.png Dispenser (E) JE3.png Dispenser (S) JE3.png Furnace (W) JE3.png The rotation of the top and bottom of dispensers now change depending on the facing direction.
1.8.6Dispensers no longer place command blocks, as it constituted a vulnerability.[2]
1.915w33aDispensers can now shoot splash potions and lingering potions much farther than before.
15w33cDispensers can now shoot fire charges as ender dragon fireballs, instead of as blaze fireballs.
15w39cDispensers can now equip mob heads and pumpkins.
15w44bDispensers can now once again shoot fire charges as blaze fireballs.
1.9.1pre1Dispensers can now use loot tables.
Dispensers generated in jungle temples now use loot tables.
1.1016w21aDispensers can now equip shields, like armor.
1.1116w32aThe block entity ID for dispensers has been changed from Trap to dispenser.
16w39cDispensers can now dispense boats facing the same way as the dispenser, instead of toward the dispenser.
1.1317w47aCrafting a dispenser no longer requires the bow to be at full durability.[3]
Prior to The Flattening, this block's numeral ID was 23.
1.1418w43aDispensers with shears in them now shear sheep with wool.
Dispenser (S) JE4.png Dispenser (U) JE2 BE2.png 32px The textures of the dispenser have been changed.
1.1519w34aDispensers can now harvest honeycombs when dispensing shears on bee nests and bee hives filled with honey.
Dispensers can now collect honey bottles when dispensing glass bottles on bee hives.
Dispensers can now collect water bottles when dispensing glass bottles on water.
19w36aFireworks dispensed from a dispenser now travel in the direction fired.
19w41aDispensers now eject empty bottles properly when not facing water.
19w42aDispensers can now place armor stands.
1.1620w15aDispensers can now saddle pigs, striders and tamed horses, donkeys and mules.
Dispensers can now put horse armor on horses.
Dispensers can now put carpets on llamas.
Dispensers can now put chests on llamas, donkeys, and mules.
Dispensers can now shear a Mooshroom.
Dispensers can now shear snow golems.
Pocket Edition Alpha
0.14.0build 1Dispenser (S) JE2 BE1.png Added dispensers.
build 5The inventory for dispensers is now more consistent with other inventories.
0.15.0build 1Dispensers can now be moved by pistons.
Bedrock Edition
1.10.0beta 1.10.0.3Dispensers with shears in them now shear sheep with wool.
Dispenser (S) JE4.png Dispenser (U) JE2 BE2.png The textures of the dispenser have been changed.
1.13.0?Damaged bows can no longer be used to craft dispensers.
1.14.0beta 1.14.0.1Dispensers can now harvest honeycombs when dispensing shears on bee nests and bee hives filled with honey.
1.16.0beta 1.15.0.51Crafting a dispenser no longer requires the bow to be at full durability.
Legacy Console Edition
TU1CU1 1.0 Patch 11.0.1Dispenser (S) JE1.png Added dispensers.
TU3Dispenser (S) JE2 BE1.png The dispenser texture has been changed to the Java Edition 1.2.1 (12w04a) texture.
TU5Added quick move to the dispenser.
TU9Dispensers are now able to spawn mobs from a spawn egg.
Dispensers can now shoot out the liquids inside water and lava buckets.
Dispensers can now suck up the liquids if activated again, but do not fill up the buckets with the liquid dropped due to a bug.
TU10The bug where the liquid from dispensers did not properly fill empty buckets has been fixed.
TU19CU7 1.12 Dispenser (U) JE1 BE1.png Dispensers can now face in any direction.
TU31CU19 1.22 Patch 3Dispensers can now place pumpkins or wither skeleton skulls to spawn golems and withers providing the body is already built in a valid configuration.
PlayStation 4 Edition
1.90Dispensers with shears in them now shear sheep with wool.
New Nintendo 3DS Edition
0.1.0Dispenser (S) JE2 BE1.png Dispenser (U) JE1 BE1.png Added dispensers.

Problemi[modifica | modifica sorgente]

I problemi relativi a "Dispenser" sono mantenuti sul tracciatore dei problemi. Segnala i problemi qui.

Curiosità[modifica | modifica sorgente]

  • La texture del Distributore è simile a quella usata per il gettatore.
  • Il Distributore usa la stessa texture della Fornace su tutti i lati eccetto la faccia, la quale ha un'unica texture.
  • È possibile utilizzare i distributori per ritardare i circuiti di Redstone a intervalli di cinque minuti, collegare una piastra di pressione in legno a un I / O inverso, quindi a un distributore e mettere un oggetto nel suo interno. Quando l'oggetto svanisce, la carica di Redstone cambierà stato.
  • La texture del file per il menù del distributore è nminata "trap.png", il quale suggerisce che era originalmente designato per trappole di frecce.
  • I pistoni non possono tirare o spingere Distributori, perchè sono entità piastrellate.
  • E' ora possibile creare cannoni e trappole più compatti e potenti con distributori da quando essi possono dar fuoco alla TNT una volta attivati.
  • Si può accellerare il rilascio di oggetti di un distributore alimentandolo con un circuito rapido, con l'aggiunta di un singolo ripetitore di redstone direttamente dietro il distributore.
  • Una freccia lanciata da un distributore con una scala di fronte la renderà una freccia 'segugio', cercando e colpendo sempre il giocatore, ma senza infliggere danno.
  • Se un giocatore muore da un danno da caduta dopo che sia stato colpito da una freccia scagliata da un distributore, la notizia della morte comparirà come "<nome del giocatore> è stato condannato a cadere da una freccia."

Galleria[modifica | modifica sorgente]

Vedi Anche[modifica | modifica sorgente]

Collegamenti[modifica | modifica sorgente]